Goji, fructul longevității

După principiul care spune că orice legendă sau poveste are un corespondent în realitate, ne aducem aminte de vechile istorii despre leacuri ce vindecă orice boală, sau chiar garantează nemirirea. Ceea ce vă vom prezenta în continuare cu siguranță nu promite nemurirea însă este un dar al naturii ale cărui efecte benefice asupra sănătății noastre amintesc de acele povești menționate anterior. Ne referim, mai exact, la fructul Goji.

Fructul Goji sunt folosite de peste 2500 de ani în medicina tradițională din China și Tibet, fiind recunoscute ca remediu pentru foarte multe afecțiuni, incluzând afecțiunile de rinichi, ochi, ficat, mușchi, oase și altele.

Numit ”fructul longevității”, Goji a ajuns in atenția cercetătorilot americani, după un studiu realizat asupra unei părți a populației tibetane, ce părea a fi cea mai sănătoasă populație, având de 16 ori mai mulți oameni cu vârsta de peste 100 de ani, decât media în lume. Acest studiu demonstra că ”vinovatul” pentru producerea acestui fenomen este fructul Goji, unul din cei mai eficenți antioxidanți creați de natură, foarte bogat în vitamine, minerale și nutrienți, având un rol important în întărirea imunității și prevenirea bolilor.

Ce conține fructul Goji?

Cunoscute și sub denumirea de goji berry, fructele goji au o compoziție ce întrec cu mult așteptările pe care le-am avea în mod normal de la un fruct:

  •           33%  polizaharide;
  •           mai mult betacaroten și zeaxantină decât morcovii;
  •           vitaminele B1, B2, B6, B12 și E;
  •           18 aminoacizi;
  •           18 substanțe necesare vieții (inclusiv izoleucină și tritofan);
  •           21 de minerale: zinc, cupru fosfor, calciu, seleniu, germaniu;
  •           Vitamina C – de 400 de ori mai mult decât în portocale;
  •           8 polizaharide și 6 monozaharide;
  •           5 acizi grași nesaturați
  •           carbohidraţi- 68%, proteine- 12%, lipide-10% şi fibre 10%.

Care sunt beneficiile pentru sănătate aduse de fructul Goji?

Goji berry sunt un remediu în principal pentru ficat, rinichi, ochi, dar, în același timp au un rol important și în îmbunătățirea circulației sângelui, întărirea oaselor și asigurarea longevității.

Alte avantaje ale folosirii fructului berry sunt:

  •           conține germaniu, motiv pentru care crește abilitatea organismului de a produce g-interferon, acest element extrem de important în combaterea cancerului;
  •           stimulează producerea și reproducerea celulelor sângelui, precum și regenerarea și vindecarea mai rapidă a rănilor;
  •           îmbunătățește sistemul imunitar și inima;
  •           reduce procesul de îmbătrânire;
  •           este eficient în curele de slăbire și în combaterea celulitei, menține colesterolul la un nivel cât mai mic, inhibă absorbția intestinală;
  •           tonifiază organismul după perioada ciclului menstrual, combate grețurile din primele săptămâni de sarcină, ameliorează neplăcerile produse de menopauză;
  •           îmbunătățește performanțele sexuale și fertilitatea;
  •           este o sursă naturală de energie pentru corpul uman;
  •           ajută la longevitate;
  •           stimulează buna dispoziție.

Cum folosim Goji?

Goji este, de fapt un arbust ce face parte din familia Solanaceae şi se cultivă de sute de ani în China şi Tibet. Fructele Goji au un gust dulce acrişor şi pot fi  consumate în numeroase  moduri, după preferinţe:

  •           fructe proaspete sau uscate;
  •           suc  sau ceai;
  •           lichior;
  •           amestecate cu iaurt, musli sau cereale;
  •           folosite ca preparate pentru diferite mâncăruri.

Doza zilnică recomandată este de 10 – 30 de grame, însă se poate consuma şi în cantităţi mai mari fără niciun fel de efecte secundare negative.

Se înţelege, desigur, că consumul fructelor Goji poate avea efecte miraculoase doar dacă este combinat cu un stil de viaţă sănătos.

Recomandare:

Goji Berry – Nature’s Way 60 capsule

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>